Gökhan Ateş
Yeni stat ve beklenen muhabbetler
11 Nisan 2016 Pazartesi 09:30:58

Beşiktaş’ın yeni stadı açıldı.

Hem de ne açılmak…

Özellikle üç büyüklerden Fenerbahçe ve Galatasaray taraftarı açılışa katılan devlet erkanını görünce başladı sıyırmaya…

*

Efendiler:

Türkiye’nin sadece sporda değil, tüm alanlarda sahip olduğu gerçekler ortada…

Destekleyebiliriz veya desteklemeyiz…

Ortada her şey…

Bugün sizin stat açılışınız olsa mahalle muhtarı gelmeyecek, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı, Başbakanı ve ilgili bakan gelecek…

Bazı arkadaşlar “çamurda oynasa Beşiktaş daha iyiydi” diyor…

O zaman bu arkadaşlar söylediğini Türkiye’deki tüm takımlar için geçerli kılmalı, öyle işkembeden, çamur at izi kalsın şeklinde sallamak kolay.

Çünkü Türkiye’de son 13 yıldır yapılan statların altında imzası bulunan kişi ben değilim, sende değilsin, başkanın da değil, başkanım da değil…

Türkiye Süper Ligi çamurda oynansın o zaman hı?

*

Fikret Orman’ın yaptığı iş büyüktür…

Ancak söylemlerindeki çekingeler ve bazı ifadeler beni de tedirgin etmiştir…

Bu kadar büyük muhtaciyet hissetmek, iki cümlede bir teşekkür etmek falan benimde kulağımı tırmalamış, “ulan hani kendi kaynağımızla yapmıştık bu işi” diye içimden geçirmişimdir.

Fakat bu “Kendi kaynağımız” olayını toz pembe bir düşünce tarzı olarak yorumlamam da uzun sürmemiştir.

Tekrar ediyorum: şuan ki koşullarda bu denli büyük bir yatırımı o sevmediğiniz kişilere başvurmadan, onlarla uyumlu çalışmadan yapmak imkansız!

Evet ne yazık ki imkansız!

-Neden imkansız olduğunu da yazının son kısımda anlatacağım-

Bu realiteyi kabul etmiyorsak eğer:

Evet! maçların çamurda, toprak sahada oynanmasını bende kabul ediyorum…

Kibar bir tarafınız çamurda maç izlemeye müsait mi onu bilmiyorum ama!

*

Sırf sevmediğiniz kişilerin imzası var diye bir süre yerden yere vuracağınız, ancak bir gün –belki sevmediğiniz kişiler gittiğinde- seve seve giderek “vay be ne iş çıkarmış agalar la lalalala” diyerek gerine gerine atkı ve dolaklarınızla pozlar paylaşacağınız o statlarda geçmişte ne söylediklerinizi unutmamanızı diliyorum şimdiden.

Çünkü bugün laf atanların dün aynı şartlarda yapılan statlarda dolaklarıyla gerine gerine ağzı kulaklarında çekilmiş fotoğraflarını bizzat görüyorum.

*

Mesele BJK, FB, GS, TS ve diğer takımların meselesi değildir.

Ortada derin bir mesele var…

Statlarımız Arenalaşıyor…

Milli değerlere sadık kalınarak verilen isimlerin hepsi bir bir tabeladan iniyor…

Bu sadece benim takımımda değil, hepimizin takımında oluyor, Türk sporunda oluyor…

Oturup klavye kahramanlığı ve laf cambazlığı yapmanın alemi yok…

Çok fanatiksen, çok sporseversen otur buna kafa yor kardeşim…

*

NEDEN İMKANSIZ?

*

Hükümet kaç para vermişte stat yapılmış…

E sen verseydin kardeşim!

Feda döneminde uzaktan kıkır kıkır fakirler diye güleceğine, “Futbol tarihimizin büyük, köklü takımlarından Beşiktaş zor durumda. Baykuşların, akbabaların eline bırakmayız Cumhuriyet takımımızı” deyip sen destek olsaydın da bugün bu tabloyu bizlerde yaşamak zorunda kalmasaydık!

Bekara karı boşamak kolay diye bir söz vardır.

Zor günde maddiyatı geçtim, manevi hiçbir desteğin olmayacak, sonra çıkıp “Kim saray takımı, kim yalaka” diye sallayacaksın!

Yok öyle bedava ekmek…

Sonra Türk futbolu neden ilerlemiyor diye otur kör dövüşe!

*

Bak kardeşim!

Zor günlerde kenetlenmiyorsun, bütünleşmiyorsun, takım ırkçılığını bir kenara bırakıp ayrışmamak için çabalamıyorsun, yardımlaşmak istemiyor aksine kıkır kıkır dalga geçiyorsun…

Avrupa maçlarında bile kindarlığını, kahrolası fanatizmini konuşturuyor saçma sapan konuşuyor, “Yenilseler de az eğlensek” diye kuluçkaya yatıyorsun.

Sezon sonu dalga geçmek için fırsat kolladığın o takımın kazandığı ülke puanları ile Avrupa’ya gidildiğini unutuyor, cambazlığa kaldığın yerden devam ediyorsun.

Bir kulüp iyi bir iş yaptığında işe değil yapana bakıyorsun…

Ama yapılışında tek bir maneviyat kırıntısı katkın bile yok…

“Bitmeyen stat yapmışlar” diye maytap geçiyorsun…

O stadın hiçbir alanında kayda değer tek cümlen yok, yine o stadı oraya diken emekçilerin bunca zamanlık mesaisinin de ırzına geçiyorsun.

Yazık sana kardeşim!

İşte bu yüzden sen varken bu işleri yalnız yapmak imkansız…

Çünkü senin bu ayrışmandan, senin bu bitmek tükenmek bilmeyen çamur fanatizminden besleniyor o sevmediğin odaklar!

Anlatabiliyor muyum kardeşim…

Anlıyor musun gerçekten?

edirneportal.net Tüm hakları saklıdır, Sitemizin tasarımı ve içeriği T.C. yasalarınca tescil ile korunmaktadır

Copyrights 2013 @ Türkiyemix Şehir Portalı